Obchodné podmienky

LAWOJA

 

Všeobecné obchodné podmienky

 

  1. Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán

vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Pavel Bračok – LAWOJA, IČO: 44062249, DIČ: 1078965349, Spisová značka: Okresný úrad Lučenec, Číslo živnostenského registra: 640-20418 a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej

stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Kontaktné údaje predávajúceho:

Pavel Bračok, Mateja Belu 840/19, 985 01 Kalinovo, IČO: 44062249, DIČ: 1078965349, Spisová značka: Okresný úrad Lučenec, Číslo živnostenského registra: 640-13010 

info@lawoja.sk

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1

odbor výkonu dozoru a Právny odbor

tel. č.: 048/ 412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73, fax č.: 048/ 4124693

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

 

1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej

zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci

uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto

obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené

pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú

byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby

a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej

republiky.

1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok

rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba,

ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná

predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.

 

1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického

obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej

platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo

iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare

nie je uvedené inak.

 

1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na

akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci.

Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez

ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

 

1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych

predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných

a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu

prostredníctvom príslušného súdu.

 

  1. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

 

2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme

vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým zaslal

návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k

tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke

(ďalej len „objednávka“).

 

2.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu

automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému

predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu

kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho

objednávky.

 

2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená

objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.

 

2.4. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola

objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia

objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom

kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej

dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej

cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia

tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v

obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

 

2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo

písomnej podobe kupujúcemu.

 

2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom

informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách,

týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak,

že:

  1. a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom

použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej

katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných

podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu

predávajúceho,

  1. c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt

 

kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má

informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto

obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho,

  1. d) o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo

služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a

reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického

obchodu predávajúceho,

  1. e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných

daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť

vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné

náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že

kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke

elektronického obchodu predávajúceho,

  1. f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci

zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a

vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch

týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho,

  1. g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a

postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto

obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho,

  1. h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe

týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na

odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré

sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho

  1. i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s

vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane

spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na

diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a

doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na

diaľku"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na

jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto

obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho,

  1. j) o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie

podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od

zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona

o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 10 týchto obchodných a

reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického

obchodu predávajúceho,

  1. k) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v

čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej

podstránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a

 

623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných

podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu

predávajúceho,

  1. m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa

prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo

predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách

poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc

poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu

predávajúceho a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na

príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o

spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na

príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu

uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej

platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej

katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a

reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického

obchodu predávajúceho,

  1. p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z

kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej

stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných

podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu

predávajúceho,

  1. q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na

žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej

zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke

elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,

ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie

elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke

elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,

ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci

vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej

katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a

reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického

obchodu predávajúceho,

  1. t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému

alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval

na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto

obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke

elektronického obchodu predávajúceho,

  1. u) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal

v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej

podstránke elektronického obchodu predávajúceho,

  1. v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu

dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej

stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných

podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu

predávajúceho,

  1. w) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na

príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných

a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického

obchodu predávajúceho.

2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo

iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto obchodných a reklamačných podmienok

alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) týchto obchodných a

reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky

uhradiť.

 

  1. Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný:

  1. a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom

množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na

jeho uchovanie a ochranu,

  1. b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
  2. c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru

poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad

prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6.

vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

  1. d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe

všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými

právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový

doklad).

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za

dodaný tovar.

3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný predávajúci

dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito

obchodnými a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci

povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od

kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať

objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu

alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo

dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky

kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak

kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim ani

neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v

prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný vrátiť už

uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej

zmluvy kupujúcemu.

 

  1. Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť

zaplatiť cenu.

4.2. Kupujúci je povinný:

  1. a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
  2. b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane

nákladov na doručenie tovaru,

  1. c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním

poverenej osoby.

4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste

dohodnutom zmluvnými stranami.

 

  1. Dodacie a platobné podmienky

5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na

internetovej stránke elektronického obchodu.

5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný

dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.

Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve,

aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec

ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím

lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.

5.4. Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným

odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je

okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého

zobrazovacieho zariadenia.

5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo jeho

zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným

spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“). Kupujúci je povinný

prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným

doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred

doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).

5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v Časovom rozsahu,

kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú

splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o

zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie

tovaru je povinná predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje

za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru

kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou

osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení

a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.

5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na

Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného

odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového

rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške

skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.

5.8. Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak kupujúci neuhradí

predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v zmysle bodu 4.2 týchto obchodných podmienok v

lehote 15 dní od výzvy predávajúceho na prevzatie tovaru, zmluva sa od začiatku ruší,

zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté plnenia a predávajúci nadobúda právo

voľne disponovať s objednaným tovarom.

5.9. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po

doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru

a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba

objednaný tovar) je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam

o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na

základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci

odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne

v zmysle čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu vád tovaru

u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar

s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša

predávajúci.

5.10. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v

bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný

vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od

kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený kupujúcim.

 

  1. Kúpna cena

6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je

uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v

potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke

elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí

kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške,

ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí

kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu

kúpnej zmluvy.

6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na

doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v

mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v

akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím

tovaru.

6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom,

za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote

podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania

tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v

splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.

6.6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a

predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.

 

  1. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody

na tovare

7.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na

kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona

č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.

372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon"), nadobúda

vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo

tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho

zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci

umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

 

  1. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka,reklamácie)

8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne,

včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada

týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané

náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný,

ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol

riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od

kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné

vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší

počet vád tovar riadne užívať.

8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny

tovaru.

8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622

Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok) a

právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5. týchto

obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné

podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal

možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.

8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je

povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u určenej osoby. Informácie o určených

osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane

záručného listu alebo ich poskytne predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo

prostredníctvom e-mailu.

8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho,

teda čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s

reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane

údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust.

  • 18 ods. 1 Zákona v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a

reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a

kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.

8.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo

forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu

predávajúceho.

8.10. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za

vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo

predávajúci.

8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni

predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne

predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa

bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len „Oznámenie o

uplatnení reklamácie“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý

je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci

odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci

nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky

požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň

uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka

uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na

vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený

v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.

8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína

dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

  1. a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
  2. b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe,
  3. c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak

sú tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie;

8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu

alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12

písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku

potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou

osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá

objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola

vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia

osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie

obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení

reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o

uplatnení reklamácie predávajúcemu.

8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie

tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej

podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí

spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a

reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú

z bodu 8.4. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho

zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,

predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie

je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však

spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí

doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §

623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom

rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv

v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená

osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v

zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených

prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30

dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie

predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno

reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo

dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má

spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej

zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca

alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo

stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok

odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na

odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej

zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o

vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak

kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení

reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne

vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak

kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu

tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru

záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova

uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky

s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno

zamietnuť.

8.18. Záruka sa nevzťahuje na vady na ktoré bol kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy

predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola

kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s

rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné

ťažkosti.

8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

  1. a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu

tovaru do konca záručnej doby tovaru,

  1. b) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
  2. c) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou

intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,

  1. d) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním

starostlivosti o tovar,

  1. e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v

rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého

používania tovaru,

  1. f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými

udalosťami,

  1. g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  2. h) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či

atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

  1. i) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť

kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade

s bodom 5.9 týchto reklamačných a obchodných podmienok, neskoršie reklamácie tohto

druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase

jeho prevzatia kupujúcim.

8.21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z

nasledujúcich spôsobov:

  1. a) odovzdaním opraveného tovaru,
  2. b) výmenou tovaru,
  3. c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
  4. d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  5. e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
  6. f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení

reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia

reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo

donáškovej služby.

O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po

ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s

tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.

8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne

prípady stanovená záručná doba iná. Zasielané produkty športovej výživy, potraviny v

darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2

mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej doby kontaktuje predávajúci

kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.

8.24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z

dôvodu záručnej opravy tovaru.

8.25. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená

informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej

zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť

záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

8.26. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od

rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok

nasledujúcim spôsobom:

  1. a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
  2. b) predávajúci vadný tovar vymení.

8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15.

týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia

vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.

8.28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú

odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby

mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia

kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu

nasledujúcim spôsobom:

  1. a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov,

alebo

  1. b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu

vrátením kúpnej ceny za tovar.

8.29. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení

reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto reklamačných

a obchodných podmienok.

8.30. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt

jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.

8.31. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt

viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.

8.32. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil

svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto

reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie

bude prípadné opätovné uplatnenie reklamácie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého

druhu) zamietnuté.

8.33. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia

pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.

 

  1. Osobné údaje a ich ochrana

9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia

objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke

svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú

adresu.

9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia

objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v

objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo

pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.

9.3. Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek

skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení

sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Prihlásenie".

9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia

Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri

spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica

95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), predávajúci ako

prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať

osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných

údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzťahov s

kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej

zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

9.5. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného

tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje

kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho

informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.

9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a

nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude

osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a

reklamačných podmienkach.

9.8. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a

reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy osobitne na

adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a

využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich

združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej

zmluvy.

9.9. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred

odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a

nezameniteľným spôsobom oznámil:

  1. a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných

podmienok preukazujúce totožnosť predávajúceho,

  1. b) kontaktné údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
  2. c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi

predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,

  1. d) že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a

doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,

  1. e) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f) Nariadenia, že oprávneným záujmom,

ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,

  1. f) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu

objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov

osobných údajov ak existujú,

  1. g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,

9.10. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a

bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym

predpisom a ani ich nebude obchádzať.

9.11. Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva,

nasledujúce informácie:

  1. a) totožnosť a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu

predávajúceho,

  1. b) kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
  2. c) účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
  3. d) ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje

predávajúci alebo tretia strana,

  1. e) okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
  2. f) v relevantnom prípade informáciu o tom, že predávajúci zamýšľa preniesť osobné údaje

do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,

  1. g) dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
  2. h) informácie o existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k jeho osobným

údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva

namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,

  1. i) právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
  2. j) informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou

požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci

povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,

  1. k) existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;

Kupujúci má právo získať od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a

k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré

kupujúci požiada môže predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym

nákladom na vyhotovenie kópie.

9.12. Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 9.11 písomne alebo elektronicky a z

obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 9.11, žiadosť sa považuje

za podanú podľa tohto Nariadenia.

9.13. Kupujúci má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov,

o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane

profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci

namietne takéto spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely

priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje

dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.

9.14. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať

o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na

právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.

9.15. Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky

informácie uvedené v bode 9.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej

forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo

v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.

9.16. Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne

predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od

doručenia žiadosti.

9.17. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri

spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú

poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:

Slovenská pošta, a.s., so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124,

zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č.803/S.

 

  1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

10.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z

dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ

tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré

znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy

alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od

neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito

obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je

povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť

kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy

(stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov

uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci

povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote

14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.

10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. §

7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len

„Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru,

resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní

elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil

informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať

obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v

rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená

tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

  1. a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia

tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

  1. b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia

posledného dielu alebo posledného kusu,

  1. c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa

prevzatia prvého dodaného tovaru.

10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred

začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

10.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom

nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na

inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných

a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak

oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň

lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a

reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od

kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä

identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým

má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

10.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková

zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné

požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy

okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o

ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy

poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.

10.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo

dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho

odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To

neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním

poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných

podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v

posledný deň lehoty.

10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej

dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.

10.11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci

je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o

odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej

zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných

nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu

týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo

kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že

si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

10.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej

predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám

alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri

predaji na diaľku.

10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého

zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností

a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci

nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1

písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

10.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom,

aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe

vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je

používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:

  1. a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v

skutočnej výške

  1. b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do

pôvodného stavu.

Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok uhradiť

predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou

tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.

10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku

kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného

na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany

zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo

počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,

- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie

začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom,

že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a

spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na

odstúpenie od zmluvy po plnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

Vzhľadom na charakter sortimentu nie je možné vrátiť nátierky a sirupy pokiaľ sú otvorené

alebo vykazuje známky použitia.

10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia

pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.

 

  1. Záverečné ustanovenia

11.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena

musí mať písomnú formu.

11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme

e-mailových správ.

11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú

príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o

elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole

vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v

znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o

ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a Obchodného zákonníka.

11.4. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho

reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa

na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie

zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať

návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.

391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení

niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim

 www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname

subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej

republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby,

na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

11.5. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť

platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke

http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

11.6. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu

uzavretím kúpnej zmluvy.

11.7. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil,

že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel

ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Príloha č. 1 - Formulár na odstúpenie od zmluvy

Príloha č. 2 - Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy